Sosyal Medya Yasası Kabul Edildi

sosyal-medya-yasası-kabul-edildi-kapak

Sosyal Medya Yasası uzun bir süre tartışma konusu olmuştu kısa bir zaman önce bu yasa AKP ve MHP oyları ile kabul edildi.

AK Parti ve MHP’lilerin oyları ile kabul edilen kanunla kullanıcıların İnternet ortamında sosyal etkileşim amacıyla metin, görüntü, ses, konum gibi içerikleri oluşturmalarına, görüntülemelerine veya paylaşmalarına imkan sağlayan gerçek veya tüzel kişiler, sosyal ağ sağlayıcı olarak tanımlanacak.

İdari para cezaları, muhatabın yurt dışında bulunması halinde Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından doğrudan doğruya muhataba, internet sayfalarındaki iletişim araçları, alan adı, IP adresi ve benzeri kaynaklarla elde edilen bilgiler üzerinden elektronik posta veya diğer iletişim araçlarıyla da bildirilebilecek. 

Ayrıca “caydırıcı” para cezaları da olacak yer sağlayıcılık bildiriminde bulunmayan veya yükümlülüklerini yerine getirmeyen yer sağlayıcı hakkında, 10 bin liradan 100 bin liraya kadar verilebilen idari para cezası, 100 bin liradan 1 milyon liraya kadar artırılacak.

Temsilci ZORUNLU

Sosyal Medya Yasası ile,Türkiye’den erişimi 1 Milyondan fazla olan yabancı kaynaklar,en az 1 kişiyi Türkiye’de temsilci olarak belirlemesi lazım.Temsilcinin iletişim bilgilerine kolayca görülebilecek ve doğrudan erişilebilecek şekilde İnternet sitesinde yer verilmesi lazım.

Yabancı kaynaklar bu kişinin kimlik ve iletişim bilgilerini BTK’ya bildirecek. Temsilcinin gerçek kişi olması halinde Türk vatandaşı olması zorunlu olacak.

İşin komik yanı eğer yabancı kaynak 30 gün içerisinde bu temsilciyi göstermez ise BTK tarafından 10 MİLYON ₺ idari para cezasına çarpıtılacak bitti mi? bitmedi bu 30 gün bitip tekrar 30 gün daha geçerse ceza 30 MİLYON ₺ olarak artacak.

İkinci kez verilen idari para cezası tebliğinden yani 30 MİLYON ₺ den otuz gün içinde yükümlülük yerine getirilmediği takdirde sosyal ağ sağlayıcısı reklam vermesi yasaklanacak. Cezanın bir sonraki aşaması ise sosyal ağ sağlayıcısına bant genişliğinin yüzde 50 daraltılması olacak.

Para cezaları bir yıl içinde tekrarlanması halinde cezalar bir kat arttırılarak uygulanacak ve bu hüküm 01.10.2020 tarihinden itibaren geçerli olacak.

WHATSAPP VE TELEGRAM GİBİ UYGULAMALAR KAMU KURULUŞLARINDA YASAK

Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi‘nin yayınladığı rehberde herhangi bir kamu kuruluşunda memur olan kimseler, özel hayatlarında WhatsApp, Telegram gibi mesajlaşma programlarını kullanabilecek.

Ancak işle alakalı mesajlaşmalar bu programlardan yapılamayacak.Kurumsal mesajlaşma için, kontrolü kurum tarafında yapılan mesajlaşma programı kullanılacak. Eğer kurumun böyle bir program çalışması bulunmuyorsa, o kurumda çalışan memurlar sunucuları yurt içinde bulunan yerli mesajlaşma programlarını tercih edecek.

Yani Whatsapp falan kurum konuşmaları için yasak fakat özel hayatında kullanabilirler ama bilmiyorlar ki bu uygulamaların zaten telefon üzerinde izinleri var.


Hilafet Mi Geliyor? okumak için tıklayınız.

Yazı dolaşımı

Exit mobile version