İlginizi Çekebilir
  1. Ana Sayfa
  2. Film&Dizi
  3. ‘Loki’, MCU’nun bir sonraki aşamasını odak noktasına getiriyor

‘Loki’, MCU’nun bir sonraki aşamasını odak noktasına getiriyor

Aşağıdakiler Loki ilk bölümü için belirsiz spoiler içerir. Çoklu evrende bir yerde, dünyanın COVID tarafından beklemeye alınmadığı ve 2020 ile 2021’in merakla beklenen tüm film yayınlarının programa göre çıktığı bir gerçektir. Bu izleyiciler Black Widow , Shang-Chi ve Eternals’ı zaten izlediler – heck, Doctor Strange and the Multiverse of Madness bile ilk çıkış tarihi 7 Mayıs 2021’di. Ama biz bu gerçeklikte yaşamıyoruz. Bunun yerine, Marvel Sinematik Evrenin IV. Aşaması Disney+’ta bu yılın başlarında WandaVision yerine daha küçük ekranda çıkış yaptı ve şimdi, Loki‘nin bu hafta ilk iki bölümünün yayınlanmasıyla, sonunda nereye gittiğine dair bir fikrimiz var.

Sen izlemeden önce ilk ve son Avengers filmleri gördük gerekir Loki ; gösteri, Endgame’den Tony Stark’ın Tesseract’ı tutsak Loki‘nin önüne bıraktığı ilgili sahnenin tekrar oynatılmasıyla başlar . Film söz konusu olduğunda, hepsi bu kadar – Avengers’ın küpü ele geçirmek için alternatif bir yol bulması gerekiyordu ve Loki çabucak unutuldu. Steve Rogers altı taşı da tarihteki yerlerine geri döndürmeye gittiğinde bile, Yaramazlık Tanrısı ile olan aksilikten ve bunun zaman çizelgesini nasıl etkileyeceğinden söz edilmiyor.


Loki önce ilan olsa serisi, Endgame vizyona girecek, bu soruya cevap vermektedir. Yenilmezler, Loki’ye veya zaman çizelgesine ne olduğunu umursamak zorunda değildi çünkü bu onların işi değildi; aslında, zaman çizelgesi üzerinde yaptıkları herhangi bir etki, filmde zaman yolculuğu mekaniği hakkında saçma bir konuşmada el salladı. Komik olması gerekiyordu ve bunun hakkında çok derin düşünmen gerekmiyordu.

Ama gerçekten umursadıysan, Loki hemen içine atlar. Avengers’ın endişelenmesine gerek yoktu çünkü bu aslında zaman çizelgesini düzenli tutan ve “Kutsal Zaman Çizelgesi”nden beklenmedik sapmaları budayan, şimdiye kadar görülmemiş bir organizasyon olan Zaman Farkı Otoritesi’nin işi. Endgame’in Loki‘si gibi .


Her şey bir hayran kurgu ya da bağlantılı roman gibi geliyor, ana seride tanıtılan küçük bir fikir üzerinde genişleyen bir şey ama sonuçta daha büyük arsa için önemli değil ve muhtemelen sadece hardcore hayranların ilgisini çekiyor. Evet, Loki popüler bir karakterdi ama bu bizim Loki’miz bile değil: Yaramazlık Tanrımızın arkasında, annesinin öldürülmesi, babasının ölümü ve evinin yıkılması, sonunda ölmesi gibi birçok karakter gelişimi filmi var. Thanos’un ellerinde kahramanca bir şekilde. Şovun Loki Laufreyson’ı hala katil bir pislik.

Bu, sevdiğimiz bir karaktere dayanan, aslında biraz komik olduğu için sözde tasasız olan bir şov için pek işe yaramaz. Bu varyant Yani Loki adlı ilk Avengers filminde beri katlanmamış var her şeyin vurgulamak tedavi alır Karanlık Dünya: Thor için Avengers: Sonsuz Savaş . Ama bu bile şovun işe yaraması için gereken yüz dönüşü için yeterli değil. Bunun yerine, tüm evrenin yapısının tersine döndüğü bir an vardır. Çünkü görünüşe göre kendini beğenmiş bir pisliği anlamanın, bildiği ve inandığı her şeyi alakasız ve önemsiz hale getirmenin tek yolu bu. Bununla birlikte, izleyiciler de yolculuğa çıkıyor, çünkü bölümün bize gösterdiği şeyin tüm Marvel Sinematik Evreni için etkileri var: Düşündüğümüzden çok daha büyük.


Elbette kasıtlı olarak belirsiz davranıyorum, ancak ortaya çıkmasında bana Dragon Ball Z veya Bleach gibi bir çok animeyi hatırlatan , birbirini izleyen her kötünün bir öncekinden daha güçlü olduğu ve genellikle kahramanlar, günü kurtarmak için eski düşmanlarıyla bir araya gelir.

Sadece yeni düşmanları daha güçlü hale getirerek bahisleri artırmak bir hile gibi hissettirir ve neyse ki Marvel Sinematik Evreni bunu yapmadı. Çizgi romanlarda zaten var olan bir şeyi aldı ve sonunda ekrana çevirdi. Biz zaten Kozmik Marvel (boşluk) bazı bakışlar yaşadım Galaxy Gardiyanlarını , Kaptan Marvel ve Thor ve her iki Doktor Strange ve Endgame: Avengers kendi parsellerinde kullanılan zaman yolculuğu. Bir sonraki Strange filminin “…ve Çılgınlığın Çoklu Evreni” altyazılı olacağını zaten biliyor olsak da, Loki bu evrensel genişlemenin yolunu açan gösteri.


Daha önce Marvel’ın TV şovlarını , filmler üzerinde çok az veya hiç arsa etkisi olmadığı için görevlendirmiştim . Bu, evreni yeni gelenler için yönetilebilir tutması açısından iyi olabilir . Ancak dezavantajı, gösterilerin hiçbir zaman destek amaçlı filmler kadar önemli hissetmediği anlamına gelmesiydi. Loki‘nin ilk sezonunun her şeyi gösterinin başlangıcında olduğu yere, Loki‘nin 2012’de Avengers Tower’dan kaybolduğu zamana veya Thanos’un Infinity War’da boynunu kırdığı zamana geri koyması her zaman mümkündür . Ama öyle olsa bile, gerçek şu ki biz seyirciler artık Marvel Sinematik Evreni’nin perde arkasında çok daha fazlası olduğunu kesin olarak biliyoruz – filmlerin 4. Aşamasının sinemalarda gösterime girmesinin önünü açıyor.

Bu yazımız sona erdi Diğer içeriklerimiz için BURAYI tıklayabilirsiniz Bizi instagram ve Twitter dan da takip etmeyi unutmayın

Yorum Yap

Yorum Yap